Podział nieruchomości
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Pobierz druk: Wniosek
1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości albo oświadczenie wnioskodawcy przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
3. Wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi.
4. Decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
5. Pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
6. Wstępny projekt podziału z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
7. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
8. Wykaz zmian gruntowych.
9. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
10. Mapę z projektem podziału.
11. Postanowienie opiniujące zgodność podziału nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Komórka organizacyjna
RIG - Insp. ds. gospodarki gruntami , tel. 74 8452 163
parter - pok. Nr 29
Opłaty
Nie podlega opłacie
Termin i sposób realizacji
Decyzję w sprawie podziału nieruchomości wydaje Wójt Gminy w terminie miesiąca od daty wpływu kompletu dokumentów. Załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej powinno nastąpić nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od daty wpływu kompletu wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 2147 ze zm.)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz 23 ze zm.)
3. Rozporządzenie Rady ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663)
Tryb odwoławczy
Od decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Bogaczowice w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowe informacje, uwagi
Do wysłania wniosku drogą elektroniczną niezbędne jest podpisanie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.
Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy w Starych Bogaczowicach - pokój nr 21.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia. Nieuzupełnienie wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania